Google Ads Nasıl Kullanılır?
Kullanıcı kitlesini geniş tutmak amacıyla tercih edilen Google Ads farklı reklam modellerine sahiptir. Site sahipleri bunlardan birini tercih ederek kullanmaya başlayabilirler. Arama ağı reklamları, alışveriş reklamları, Youtube reklamları, görüntülü reklam ağı, yeniden pazarlama reklamları sunulan reklam modelleridir. Bu modellerin çeşitli olması sayesinde spesifik ya da genel bir kitleye uygun görüntü, ses veya metin ile erişilebilir.
Dijital reklam vermek için Google hesabı oluşturmak gerekir. Hesap oluşturma kısmından sonra sırasıyla anahtar kelime seçimi, kampanya ayarları, reklam metni hazırlamak, reklam uzantı ayarları, Google Ads dönüşüm kodları ve faturalandırma ayarları gibi aşamaların tamamlanması gerekir. Kullanmaya başlama süresi başlangıçta tercih edilen reklam modeline göre farklılık gösterebilir.
Nunc pharetra consectetur aliquet.
- Kimler Google Ads Kullanmalıdır?İsteyen herkes tarafından kullanılabilen Google Ads için iş türü ya da firma büyüklüğü ile ilgili bir kısıtlama yoktur. İş hacmini büyütmek, yeni müşterilere ulaşmak ve daha başarılı olmak isteyen herkes bu hizmetten yararlanabilir. Verilen reklam ile dünyada en çok kullanılan arama motoru olan Google da üst sıralarda yer alma olasılığı artacaktır.
Pazarlama faaliyetlerinin bir numaralı dijital reklam modeli olan Google Ads düşük maliyetli olması ve hızlı geri dönüşüm sağlaması sebebiyle yoğun talep görür. Verilecek reklamların fiyatları alanda ya da anahtar kelimedeki rekabet derecesine göre farklılık gösterir. Maliyetler tıklama başına belirlenir. Hizmetten yararlanmaya başlamadan önce bu maliyetleri göz önünde bulundurmak gerekir.